Exemple de informaţii pe care le puteau afla elevii la şcoală

 

Elevii erau dornici să cunoască cât mai multe lucruri dacă profesoara le spunea următoarele lucruri:

1. Daţi răspunsul corect:

 

(Este prima dată când elevii aud de cuvintele questio şi io.  Pentru ca să de-a răspunsul corect, elevii trebuie să se uite cu luare aminte la datele problemei.)

2. Cum putem să aflăm temperatura de afară dacă nu avem un termometru, ci doar un ceas şi o insectă care face zgomot?(Marja de eroare: maxim 3 grade.)

3. Uitaţi aici un magnet şi o pungă cu cereale cumpărată de la magazin. Vă voi arăta cum se poate extrage fierul din cereale.

4. Se dau două numere. Un număr este cunoscut, celălalt este necunoscut. Probabilitatea ca numărul cunoscut să fie mai mare decât cel necunoscut este de 50%, desigur. Aveţi 2 secunde la dispoziţie pentru a spune dacă numărul cunoscut este mai mare decât cel necunoscut(trebuie ca probabilitatea să fie mai mare de 50%).

 

 

5. Aţi uitat care este valoarea unor radicali, dar aveţi un ceas şi un pantof. Aflaţi valoarea radicalilor cu ajutorul celor două obiecte.

6. Aici vedeţi înmulţirea a două numere:

Spuneţi care este rezultatul înmulţirii celor două numere.

7. Aveţi ceva de cărat. Vă e greu să căraţi acel lucru. Ce trebuie să introduceţi sub ceea ce aveţi de cărat pentru ca să nu-l mai simţiţi ca fiind greu. (Maxim 400 de grame cântăreşte acel lucru care trebuie introdus dedesubt.)

8. Profesoara: Cine are un pachet de cărţi de joc?
     Elevul: Eu.
     Profesoara: Voi afla câte teoreme matematice ştii.
                           Scoate cărţile de joc din pachet şi amestecă-le.
                           Acum fă un pătrat cu nişte cărţi de joc.
                           Pune pachetul cu cărţile rămase în mijlocul pătratului.
                           Alege o carte de joc dintre cele care alcătuiesc pătratul. Întoarce-o cu faţa în sus şi ţine-o minte.
                           Pune cartea de joc cu faţa în jos peste pachetul cu cărţi din mijlocul pătratului.
                           Pune celelalte cărţi de joc peste pachetul cu cărţi din mijlocul pătratului.
                        Ia pachetul de cărţi de joc în mână. Gândeşte-te la 3 teoreme matematice. Vei pune jos o carte de joc pentru fiecare literă din numele teoremelor.
Elevul(în gând): Pitagora, Thales, Fermat. Gata!
Profesoara: Pune celelalte cărţi din pachet peste cărţile pe care le-ai pus jos.
Elevul: Gata!
Profesoara(luând pachetul cu cărţi de joc de la elev): Vă voi arăta câte teoreme matematice ştiu. Pentru fiecare teoremă pe care o ştiu voi pune jos o carte de joc.
Profesoara începe să azvârle repede pe catredă cărţi de joc, una câte una. Elevii sunt impresionaţi de câte teoreme matematice ştie.
La un moment dat profesoara se opreşte. Pune jos o carte de joc pe care o întoarce cu faţa în sus. Îi spune: Numărul indicat de această carte de joc reprezintă  numărul de cărţi pe care mai trebuie să le pun jos pentru ca să ajung la cartea de joc pe  care ai ales-o la început.
Profesoara întoarce cartea de joc cu faţa în sus. Este 7 de pică. Începe să pună jos 7 cărţi de joc. A 7-a carte de joc este chiar acea pe care a ales-o elevul la început. Este 5 de caro.
Îi spune: Ştii 5 teoreme matematice! Felicitări!
(Acest truc magic reprezintă o adaptare după The Eye of Stonehenge de Lennart Green.)

©2016