Întrebări şi răspunsuri legate de şcoală

 

1. De ce toţi elevii care nu sunt premianţi iau de fiecare dată maxim nota 6 la lucrare?

Ei învaţă de fiecare dată cu o zi înainte de a se da lucrare. În maxim 10 minute de învăţat, ei încetează să mai înveţe deoarece devin stresaţi dacă învaţă mai mult.

Nimeni nu poate să înveţe mai mult de 10 minute.

Era bine dacă ei învăţau pe  parcursul a mai multor zile.

2. De ce mulţi elevii sunt stresaţi la şcoală? De ce elevii chiulesc de la ore?

Deoarece:

a. Toţi elevii învaţă numai şi numai pentru lucrări, însă profesoarele îi ascultă pe elevi la ore şi le dau note. Toţi elevii care sunt ascultaţi la ore primesc numai note de 3 şi 4.

Multe profesoare doresc să-i ţină pe elevi în tensiune, în frică pe durata orei de curs. La orele de curs se poate întâmpla unul dintre următoarele lucruri:

- elevii sunt ascultaţi, iar apoi li se predă lecţia
- elevii sunt ascultaţi după ce se predă lecţia
- elevii sunt ascultaţi, apoi se predă lecţia şi după aceea iar sunt ascultaţi
- elevii sunt ascultaţi toată ora.

Drept consecinţă:

- sunetul soneriei care anunţă terminarea ore îi va destresa pe elevi
- elevii chiulesc ca să nu ia note proaste.

(Puteţi să urmaţi următoarele etape ca să se promulge o lege prin care să se li se interzică profesoarelor să dea note elevilor pe care îi ascultă la ore:

- interesaţi-vă de orarul de funcţionare a inspectoratului şcolar
- cereţi-le elevilor din şcoală să vină într-o anumită zi şi la o anumită oră la inspectoratul şcolar. Puteţi vorbi astfel în fiecare clasă: ''Mi-a venit o idee prin care noi putem să o ducem mai bine la şcoală. Aşa cum bine ştiţi, profesoarele ne ascultă la ore şi ne dau note proaste. E normal acest lucru - noi învăţăm numai şi numai pentru lucrări. Bineânţeles că profesoarele ştiu acest lucru. Hai cu toţii la inspectoratul şcolar! Vom spune la inspectorat că am venit pentru a depune o sesizare despre comportamentul imoral al profesoarelor, şi anume că ni se dă note de 3 şi 4 dacă suntem ascultaţi la ore. Eu zic să ne întâlnim în locaţia x, în ziua y, la ora z.''

E bine ca în ziua fixată să nu vă întâlniţi în faţa inspectoratului şcolar(de abia după ce v-aţi adunat cu toţii, puteţi porni spre inspectoratul şcolar).

b. Multe profesoare vorbesc repede atunci când predau lecţia. De ce fac asta? Deoarece vor ca elevii să fie stresaţi la oră. Mulţi elevi vor chiuli după ora în care au trebuit să scrie repede lecţia.
Profesoarele speră că mulţi elevi vor chiuli de la ore.

Elevul: ''M-am săturat de şcoală. Plec acasă!''

3. De ce elevii nu primesc lucrările corectate de la unele profesoare?

Toate profesoarele au nişte foi pe care au scrise numele premianţilor. Profesoarele le vor mări nota premianţilor care nu s-au descurcat prea bine la lucrare.

Lucrările corectate care nu sunt returnate elevilor sunt cele de la materiile dificile la care există posibilitatea ca premiantul să nu se descurce prea bine, şi anume:

- matematică
- fizică
- chimie.

Toate profesoarele care predau materiile dificile, niciodată nu le vor da lucrările corectate elevilor, pentru că nu vor ca elevii să-şi dea seama că le-a mărit nota premianţilor pe nedrept.

4. Este nota 10 cea mai mare notă pe care o poate lua elevul la şcoală?

Nu. Cea mai mare notă pe care o poate lua un elev este nota 9, aşa cum o arată toate cataloagele din România.

Pentru ca un elev să ia nota 10 la lucrările de la istorie, geografie şi biologie, trebuie ca el să scrie în lucrare lucruri în plus faţă de cele scrise în caiet. Însă toţi elevii învaţă numai ceea ce este scris în caiet. Din acest motiv niciun elev nu va lua nota 10 la istorie, geografie şi biologie.

La fiecare lucrare de la matematică, fizică şi chimie, se va da un exerciţiu pe care niciun elev nu va şti să-l rezolve. Acel exerciţiu valorează întotdeauna un punct. Din acest motiv, niciun elev nu va lua nota 10 la matematică, fizică şi chimie.

Indiferent cât va scrie în lucrarea dată la limba română, niciun elev nu va lua nota 10.

5. Mă enervează că am teme de făcut la matematică, deoarece îmi ia din timpul liber. Însă am auzit că rezolvarea de exerciţii de matematică ajută la dezvoltarea minţii. De acest lucru m-am convins, deoarece profesoara de matematică face calculele foarte rapid. Cu toate astea... vreau să nu mai am teme pentru acasă. Ce metodă pot folosi pentru a scăpa de teme?

Poţi vorbi cu ceilalţi colegi de şcoală să nu cumpăraţi culegerile de matematică vândute de profesoară. Profesoara nu vă va da teme din manualul de matematică pe care l-aţi primit la începutul anului şcolar, deoarece nu poate rezolva decât maxim 10% din exerciţiile de acolo. Atât sunt de grele exerciţiile din manual.

Să ştiţi că ajută la dezvoltarea minţii şi jucatul pe calculator, cititul unui ziar, unei cărţi etc. Orice activitate dezvoltă mintea. Aşa că...

6. În ultima săptămână de şcoală, elevilor care au probleme la vreo materie li se acordă o şansă pentru a nu rămâne corigenţi. Cu toate astea, elevii rămân corigenţi. De ce li se acordă o şansă?

Toate profesoarele din România doresc ca mulţi elevi să rămână corigenţi. Totuşi, profesoarele le mai acordă o şansă în ultima săptămănă de şcoală. De ce? Din următoarele motive:

- profesoarele ştiu că toţi elevii nu vor învăţa absolut deloc

- elevul devine mai supărat deoarece a ratat şansa. (Dacă nu primea nici o şansă, atunci el era doar supărat, nu foarte supărat; elevul este foarte supărat deoarece spera că profesoara nu-l va lăsa corigent, fiindu-i milă de el.)

Studiu de caz nr.1

Profesoara: A mai rămas o săptămână de şcoală. Eu, profesoară de Limbă şi literatură română, m-am hotărât să mai acord o singură şansă elevilor cărora le iese media 4. Vă voi asculta joi din Alexandru Lăpuşneanu.

(Joi) Profesoara: Astăzi voi hotărî dacă unii dintre voi veţi rămâne corigenţi. Elev x, spune lecţia pe care ai avut-o de pregătit pentru astăzi, Alexandru Lăpuşneanu. Spune ce ştii?

Elevul: Nu ştiu nimic.

Profesoara: Ne vedem la toamnă.

(Se observă că elevul nu ştie deloc lecţia. El putea să nu rămână corigent dacă citea o singură dată lecţia din caiet. Putea să facă acest lucru, dar nu a făcut asta(nu i-a trecut prin minte).
De ce profesoara nu le-a spus elevilor să citească şi ei măcar o dată lecţia din caiet? Pentru că profesoara doreşte ca elevii să rămână corigenţi!)

Studiu de caz nr.2

La matematică este uzual ca profesoarele să folosească următoarea şmecherie ca să-l enerveze pe elev- Elevul căruia îi iese media 4 este scos la tablă. I se spune ce exerciţiu trebuie să facă. Apoi, profesoara se plimbă printre bănci. Profesoara îl întreabă pe un elev aflat în bancă dacă ştie să facă exerciţiul. El va răspunde că nu. Profesoara îi arată cum trebuie făcut exerciţiul.
În acest moment începe să se facă gălăgie în clasă. Elevul scos la tablă cere ajutorul premianţilor, strigându-i pe nume, însă ei se fac că nu-l aud.
Profesoara îi scrie şi alte exerciţii pe caiet elevului aflat în bancă, exerciţii pe care el le va rezolva împreună cu ea.
Profesoara ştie că, de obicei, elevul aflat la tablă nu va primi ajutor.

Cel puţin 15 minute trec până când profesoara catadicseşte să-i acorde atenţie elevului aflat la tablă. Aici apar două posibilităţi:

Prima posibilitate - Elevul a ştiut să facă exerciţiul(a rezolvat exerciţiul cu/fără ajutorul premianţilor; sunt maxim 0.1% şanse să-l rezolve singur, maxim 1% şanse ca vreun premiant să-l ajute). Ce face profesoara? îl va trimite la loc şi va scrie ceva în catalog. Elevul e fericit, crezând că a scăpat de corigentă. Ceea ce nu ştie el este că profesoara a scris în catalog nu nota, ci doar data. În următoarele zile, elevul iar este ascultat, şi bineânţeles, nu va şti nimic. Profesoara îi va zice: ''De ce n-ai învăţat? Ne vedem la toamnă.''

A doua posibilitate- Elevul nu a ştiut să rezolve exerciţiul(sunt 99% şanse să nu-l rezolve). În acest caz, profesoara îi spune: ''Ne vedem la toamnă.''

La celelalte materii se obişnuieşte să se folosească şmecheria cu referatul. Care-i treaba? Toţi elevii fac un referat pe care-l dau profesoarei. Cu toţii cred că vor lua note mari pentru referat. Nu va fi aşa. Numai premianţii iau notă pentru referat. Există două dovezi că numai premianţii iau notă pentru referat:

1. Unii elevi vor rămâne corigenţi, deşi au dat referat.

2. Să zicem că profesoara vrea să le dea 2 note. Toţi elevii care nu sunt premianţi sunt ascultaţi la ore, unde vor lua cu toţii nota 3 sau 4.

Deci:

- o notă(la lucrare)+o notă(luată atunci când au fost ascultaţi)= 2 note - asta în cazul elevilor care nu sunt premianţi
-o notă(la lucrare)+o notă(?)= 2 note- în cazul premianţilor. Cu ce e egal ''?''Aţi ghicit - ''?''= nota pentru referat.

Profesoara le-a făcut-o elevilor care credeau că nu vor rămâne corigenţi pentru că au dat referatul.

7. De ce cele mai multe corigenţe sunt la matematică? Este matematica chiar aşa de grea?

La şcoală se dau lucrări neanunţate doar la o singură materie: la matematică. Toţi elevii(cu excepţia premianţilor) iau numai note de 3 şi 4 la lucrările neanunţate.

8. De ce elevii cred că premianţii sunt foarte inteligenţi?

Deoarece:

- ei nu înţeleg absolut nimic din ceea ce se predă la şcoală. Ei cred că premianţii învaţă pentru că înţeleg ceea ce se predă;
- ei consideră că din moment ce ei de abia iau nota 5, trebuie că premianţii sunt foarte inteligenţi de iau note mari.

9. De ce premianţii iau note proaste numai în şcoala generală?

Toate profesoarele ştiu că mulţi dintre elevi vor învăţa bine în liceu şi la facultate dacă au învăţat bine în şcoala generală şi dacă nu au primit vreo notă proastă. Nu are rost să le dea note proaste premianţilor la liceu, pentru că ei nu se pot schimba. (Înainte, tot înainte!- asta este mentalitatea premianţilor din licee.)

Profesoarele de la liceu se gândesc că dacă le dă note proaste premianţilor din licee, atunci aceştia vor vocifera, ceea ce ar putea duce la schimbarea Sistemului.

Cei din şcolile generale nu vociferează dacă iau note proaste.

10. Este învăţământul de stat gratuit?

Da şi nu. Articolul 9(3) din Legea educaţiei naţionale spune că: ''Învăţământul de stat este gratuit. Pentru unele activităţi, niveluri, cicluri şi programe de studii se pot percepe taxe, în condiţiile stabilite de prezenta lege.''

Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au spus de nenumărate ori la televizor că învăţământul de stat este gratuit.

11. De ce mulţi elevi nu îşi fac temele la matematică?

Se datorează faptului că se simt frustaţi că nu pot face toate exerciţiile pe care le-au primit ca temă. Ca să rezolve toate exerciţiile pe care le-au primit ca temă, ei trebuie să scrie câteva zeci de pagini de format A4. Nimeni nu scrie atâta.

Dacă aveau de scris doar 2-3 pagini de format A4, atunci ei îşi făceau temele.

12 . De ce unii elevi învaţă bine la şcoală?

Când erau mici, părinţii le-au spus: ''Puteţi să vă jucaţi, dar mai întâi faceţi-vă temele!''
Elevul după ce şi-a terminat temele, şi-a zis: ''Am terminat de făcut temele. Ce-ar fi dacă aş învăţa pentru lucrarea ce a fost anunţată?''
Când era mic, elevul trebuia să înveţe maxim o pagină pentru a lua nota 10 la lucrare. După ce învăţa o jumătate de pagină, el înceta să mai înveţe în ziua respectivă deoarece devenea foarte stresat dacă învăţa mai mult.
Deci:
Luni- premiantul şi-a făcut temele, apoi a învăţat o jumătate de pagină;
Marţi- premiantul şi-a făcut temele, apoi a învăţat o jumătate de pagină;
Miercuri- premiantul a scris o pagină la lucrare, deci va lua nota 10.

Concluzie: Unii oameni învaţă bine la şcoală deoarece atunci când erau mici şi-au făcut temele pe parcursul a cel puţin două zile în intervalul dintre ziua anunţului că se dă lucrare şi ziua în care s-a dat lucrare.

13. De ce se desfiinţează unele licee?

Deoarece asta vrea directorul şcolii. Dovezile sunt:

1. X,y sau z liceu se desfiinţează deoarece au cursuri acolo puţini elevi. Directorii au făcut acest lucru posibil. Care-i treaba? Directorul este cel care face oferta educaţională în fiecare an. De el depinde dacă în şcoala respectivă vor studia un număr mare sau mic de elevi.

2. Există licee unde toţi elevii fac ore numai dimineaţa.

De ce directorii vor ca elevii să facă ore numai dimineaţa?
Ei vor ca elevii să înveţe prost la şcoală. Elevii care au ore dimineaţa vor lua note proaste la şcoală deoarece:
- vor uita ce au învăţat(se datorează oboselii)
- nu vor putea să înveţe lecţia(cursurile încep la ora 8, aşa că nu au timp în dimineaţa respectivă să înveţe lecţia).

De ce doreşte directorul şcolii să se desfiinţeze şcoala? El vrea să se sfârşească perioada sa de nelinişte. Îi e frică că poliţia îl va băga la zdub. El a comis nenumărate infracţiuni, ani şi ani. Directorul şcolii:''M-am săturat să stau mereu neliniştit. Să se desfiinţe liceul! Odată cu desfiinţarea liceului, nu voi mai fi neliniştit.''


14. Cât timp trebuie să înveţe elevii în fiecare an pentru ca să nu rămână corigenți la vreo materie?

Maxim 2 ore.

95% din elevi învaţă la cel mult 2 materii. De fiecare dată, ei vor lua maxim nota 6 la lucrări.
În toţi anii petrecuţi în şcoala generală, ei învaţă pentru şcoală maxim 16 ore .
În toţi anii petrecuţi în liceu, ei învaţă pentru şcoală maxim 8 ore.
95% dintre cei care au făcut 12 clase au învățat maxim 24 de ore  în toţi anii de şcoală.

©2016