Home Petitie pentru imbunatatirea sistemului de invatamant Exemple de informatii pe care le puteau afla elevii la scoala Strategii pentru a invata mai bine pentru scoala Asta-i scoala romaneasca Intrebari si raspunsuri legate de scoala Strategii pentru luarea bacalaureatului Strategii ca sa nu se ia bacalaureatul

Strategii ca să nu se ia bacalaureatul


De ce nu iau unii oameni bacalaureatul? Deoarece:

1. Ei nu īnvaţă pentru nicio probă deoarece consideră că nu pot lua examenul dat la limba romānă. Ei īși spun: ''La subiectul cu compunerea- subiectul cu nr.2- eu nu voi putea să scriu nimic. Subiectul nr.2 valorează 30 de puncte. 100-30=70. Deci eu pot lua maxim nota 7 la examenul dat la limba romānă. Trebuie să scriu mult la celelalte subiecte ca să iau cel putin nota 5 la examen. Mai bine nu īnvăţ deloc.''

Cei din Ministerul Educaţiei doresc ca lumea să nu ia examenul dat la limba romană. Sa vedem īn continuare ce nu e īn regulă cu examenul dat la limba romānă.

La subiectul nr.1, ei vor trebui să facă analiza unui test. Ei nu vor şti să facă subiectul deoarece nu au făcut niciodată analiza unui text la scoală. Păi, atunci, de ce se dă un asemenea subiect la examen? Profesoarele de romānă care au facut acest subiect consideră că elevii au analizat texte literare īn timpul şcolii. Nu-i adevarat. Nu elevul a facut analiza textelor literare, ci profesoara!
Dacă profesoarele de romāna īsi dadeau seama ca elevii nu au analizat texte literare la şcoală, atunci subiectul nr.1 nu mai se dădea la examenul de bacalaureat.
(Ştiti că se dau īn perioada şcolii şi lucrări īn care se cade subiecte īn care se cere să se analizeze un text literar la prima vedere. Vă daţi seama cāte note proaste au luat elevii pe nedrept la lucrări?)

La subiectul nr.1 vor pica şi cerinţe pe care elevii nu le pot rezolva. Elevii trebuie să-şi aducă aminte de unele noţiuni din şcoala generală. Noţiunile respective au fost discutate la şcoală numai īn perioada şcolii generale. Dacă nu-şi aduc aminte de noţiunile respective nu vor putea rezolva cerinţele de la examen.

Exemplul 1:'' Prezentaţi rolul verbelor la timpul imperfect, īn textul dat.''(Bac 2014, sesiunea iunie-iulie, varianta 4)

Despre timpii folosţi īn limba romānă, elevii au īnvăţat numai pe perioada şcolii generale. Ce caută subiectul ăsta la examen?

Exemplul 2:''Explică rolul cratimei īn secvenţa:''cāte-o hārtie''(Bac 2014, sesiunea iunie-iulie, varianta 4)

Elevii au īnvăţat numai pe perioada şcolii generale care este rolul semnelor de punctuaţie.

(Unele cerinţe de la bacalaureat sunt identice cu unele cerinţe de la evaluarea naţională.)


Ce alte tipuri de subiecte fac cei din ministerul Educaţiei ca să nu ia lumea examenul. Să vedem.
Elevii nu īnţeleg unele cerinţe. De ce? Nu cunosc termenii respectivi. De ce nu cunosc termenii respectivi? Deoarece nu au auzit niciodată de termenii respectivi.

Exemplul 1 :''Prezintă rolul interogaţiei retorice din textul dat.''(Bac 2014, sesiunea iunie-iulie, varianta 4)

Exemplul 2:''Prezintă valoarea expresivă a verbelor la timpul imperfect din textul dat.''(Bac 2012, sesiunea iunie-iulie, varianta 4)

Elevii nu au auzit niciodată de ''interogaţie retorică'' şi ''valoare expresivă''.

La subiectul numarul 2 li se cere să scrie un text argumentativ. Ei nu vor scrie nimic la acest subiect. Motivele sunt:

1. Nu vor ca alţii să cunoască părerea lor despre subiectul x care a căzut la examen(le e ruşine să scrie despre subiectul x).
2. Nu le vine nicio idee.
3. Nu le ajunge timpul. Ca să scrii o pagina de format A4, s-ar putea sa ai nevoie de ceva zeci de ore.

Ei pierd 30 de puncte la aceste subiect.

La subiectul numarul 3, ei vor trebui să facă un comentariu referitor la o operă literară studiată.
Oamenii se vor pregati pentru examen citind comentarii, caracterizări şi rezumate la operele literare studiate la scoala. Nu vor scrie nimic la acest subiect deoarece nu īnteleg ce li se cere.
Lor li se va cere să scrie un eseu īn care să prezinte ''viziunea despre lume a scriitorului x īn opera y''(ce-i aia- ''viziune despre lume''???), ''particularităţile de construcţie a personajului x'' sau ''particularităţile discursului īn opera x''(ce īnseamnă cuvāntul- ''particularităţile''???) etc.

Īn barem se precizeaza: ''Īn vederea acordării punctajului pentru redactare, eseul trebuie sa aiba minimum 600 de cuvinte si să dezvolte subiectul propus.'' Punctajul pentru redactare este de 14 puncte. Nu ai scris cel puţin 2 pagini de format A4 la subiectul nr.3, ai pierdut 14 puncte.
(Subiectul nr.3 este de 30 de puncte.)

Ei pierd 30 de puncte la subiectul nr.2(deoarece nu scriu nimic la acest subiect) şi 14 puncte la subiectul nr.3(deoarece nu scriu cel puţin 2 pagini la acest subiect).
Deci: 100-30-14=56.
Concluzie: Aproape toţi oamenii iau maxim nota 5.6 la examenul dat la limba romānă.

2. La examenul dat la matematică se dau exerciţii pe care elevii nu le pot rezolva deoarece:

a) Nu ştiu anumiţi termeni matematici. De ce? Au auzit de acei termeni numai īn scoala generală, nu şi īn liceu. Cine īşi mai aminteşte de aceşti termeni matematici? Aproape nimeni. Totuşi, au trecut cel putin 4 ani de cānd au auzit de acei termeni.

Exemplu: ''Calculati probabilitatea ca, alegānd la īntāmplare un număr din mulţimea numerelor naturale de
două cifre, acesta să fie pătrat perfect.''(Bac 2014, sesiunea din august, varianta 9)
"Pătrat perfect"? Īn clasa a 5-a au auzit de acest termen matematic!

b) Unele cerinţe ei le aud pentru prima dată.

Exemplu: ''După o scumpire cu 10% preţul unui produs este 2200 de lei. Calculaţi preţul produsului īnainte de scumpire.'' (Bac 2013, sesiunea iunie-iulie, varianta 2)

Ei citesc pentru prima dată o asemenea cerinţă, deci nu vor putea să rezolve exerciţiul acesta. (Bac 2013, sesiunea iunie-iulie, varianta 2)

c) Se dau exerciţii care nu prea s-au făcut la şcoală.

Nu prea s-au făcut la şcoală? Asta īnseamnă că este posibil ca unii elevii din unele clase să nu fi făcut niciodată asemenea exerciţii la şcoală.

d) Nu ştiu că trebuie să scrie ce triunghi este.

Exemplu: Se consideră triunghiul ABC cu AB=AC=3 ;i BC=3√2). Determinaţi cos C.(BAC 2014, sesiunea august-septembrie)

Rezolvare:

Triunghiul ABC este dreptunghic isoscel (3 puncte)

cosC = radical din 2/2 (2 puncte)

3 puncte dacă scrii ce fel de triunghi este. Doar 2 puncte daca scrii rezolvarea.

Scrie īn enunţ că trebuie să scrii ce triunghi este? Nu. Mulţi nu au scris īn foaia de examen ce triunghi este. Au pierdut 3 puncte.

5. Ultimii 3 candidaţi rămān īn sala de examen pānă la predarea ultimei lucrări. Asta este o prevedere din regulamentul privind desfăşurarea examenelor de bacalaureat.
Unii vor īnceta să mai scrie deoarece văd că ceilalţi candidaţi aşteaptă ca ei să termine de scris.
Unii vor īnceta să mai scrie deoarece unul sau ambii supraveghetori īi pun următoarea īntrebare: Cāt mai ai?
Unii nu se vor putea concentra dacă văd că ceilalţi candidaţi aşteaptă ca ei să termine de scris.

Acestea sunt unele strategii pe care le folosesc cei din Ministerul Educației pentru ca unii candidați să nu ia bacalaureatul.

©2017