Home Strategii pentru a invata mai bine pentru scoala Exemple de informatii pe care le puteau afla elevii la scoala Asta-i scoala romaneasca Intrebari si raspunsuri legate de scoala Strategii pentru luarea bacalaureatului Strategii ca sa nu se ia bacalaureatul

Strategii pentru a învăţa mai bine pentru şcoală

 

1. Nota 5 se poate lua foarte uşor. La fiecare lucrare dată la biologie,fizică,chimie,economie etc. se va da de fiecare dată un subiect în care vi se cere să definiţi ceva. Dacă ştiţi definiţia, veţi lua nota 5 la lucrare. Aveţi o singură definiţie de învăţat. Definiţia se găseşte la începutul lecţiei pe care o aveţi de învăţat. Cât ocupă definiţia în caiet. Maxim atât:

............................................................................................................................................
............................................................................................................................................

Definiţia ocupă maxim 2 rânduri. Poate fi învăţată în maxim 6 secunde.

2. De ce elevii repetă în gând sau cu voce tare ceea ce au de învăţat? Deoarece nu înţeleg absolut nimic din ceea ce au de învăţat.

Pentru ca să înveţe mai repede, elevii trebuie doar să conştientizeze faptul că pot să înţeleagă ceea ce au de învăţat.
Timpul de învățare a unei lecții se va reduce cu 50-90% dacă elevul conștientizează că poate să înțeleagă ceea ce are de învățat.
Elevul care nu conştientizează că poate să înţeleagă conţinutul lecţiei va repeta în gând sau cu voce tare frazele și propozițiile din lecția pe care o are de învățat.
Elevul care conştientizează că poate să înţeleagă conţinutul lecţiei nu va repeta în gând sau cu voce tare frazele și propozițiile din lecția pe care o are de învățat, ci doar le va citi.

Elevul care știe că poate să înțeleagă ceea ce are de învățat se va uita la felul în care sunt alcătuite cuvintele, va dori să știe sensul cuvintelor, va vizualiza în minte ce înțelege din text.
Va consulta Dicționarul explicativ al limbii române(DEX) dacă nu știe sensul anumitor cuvinte.
Va vizualiza în minte numai ce are legătură cu ce are de învățat. Deci este concentrat atunci când învață.

 

Studiu de caz

Elevul are de învățat următorul text:

''Țesutul reprezintă o grupare de celule, strâns unite între ele, care au aceeași formă și structură și îndeplinesc aceeași funcție.

Există două tipuri de țesuturi: țesuturi vegetale și țesuturi animale.

Tipuri de țesuturi vegetale:

1) Țesuturi embrionare:
- sunt formate din celule mici
- au rol în creșterea plantelor

2) Țesuturi definitive - sunt prezente la planta adultă.

Din categoria țesuturilor definitive fac parte:

a) Țesuturi de apărare:
- au funcția de protejare a plantei
- sunt situate la exteriorul plantelor

b) Țesuturi fundamentale:
- au funcția de hrănire
- au funcția de depozitare a substanțelor, a apei, a aerului.''

c) Țesuturi conducătoare - au rol în transportul sevei.

d) Țesuturi mecanice - oferă plantei rezistență la factorii de mediu.''

e) Țesuturi secretoare - sunt formate din celule care produc și elimină diverse substanțe: nectar, arome etc.''

Elevul care știe că poate să înțeleagă ceea ce are de învățat va învăța astfel:

''Țesutul reprezintă o grupare de celule, strâns unite între ele, care au aceeași formă și structură și care îndeplinesc aceeași funcție.''

aceeași structură = aceeași alcătuire, aceeași configurație
aceeași funcție = același rol

Elevul vizualizează în minte niște cercuri așezate una lângă alta. I se pare logic că această dispunere de cercuri este ''o grupare de celule, strâns unite între ele, care au aceeași formă și structură și îndeplinesc aceeași funcție''.

''Există două tipuri de țesuturi: țesuturi vegetale și țesuturi animale.''

vegetal - vegetație
Vizualizează în minte niște plante și animale.

''Tipuri de țesuturi vegetale:

1) Țesuturi embrionare:
- sunt formate din celule mici
- au rol în creșterea plantelor''

embrionar = care este la începutul dezvoltării sale
I se pare normal că țesuturile embrionare sunt formate din celule mici. De ce? Deoarece: embrionar = care este la începutul dezvoltării sale.

''2) Țesuturi definitive - sunt prezente la planta adultă.''

definitiv = care nu se mai poate modifica; care a ajuns la forma finală
Vizualizează în minte o plantă adultă.
I se pare normal că țesuturile definitive sunt prezente la planta adultă.

''Din categoria țesuturilor definitive fac parte:

a) Țesuturi de apărare:
- au funcția de protejare a plantei
- sunt situate la exteriorul plantelor''

Elevul vizualizează în minte o grupare de cercuri care sunt situate pe plantă. I se pare normal că țesuturile de apărare au rol de protejare a plantei și că sunt situate la exteriorul acestora.

''b) Țesuturi fundamentale:
- au funcția de hrănire
- au funcția de depozitare a substanțelor, a apei, a aerului.''

fundamental = are funcții de bază, esențiale, importante

''c) Țesuturi conducătoare - au rol în transportul sevei.''

conducătoare - a conduce
a conduce - a duce 
a conduce = a duce, a orienta, a dirija
sevă = lichid

''d) Țesuturi mecanice - oferă plantei rezistență la factorii de mediu.''

mecanic - mecanism = ceva care oferă plantei rezistență

''e) Țesuturi secretoare - sunt formate din celule care produc și elimină diverse substanțe: nectar, arome etc.''

secretoare - secreție
secreție = substanța lichidă sau solidă care este produsă de celule
nectar = lichid secretat în interiorul florilor și care, colectat de albine, este transformat în miere
aromă = parfum
aromă sau parfum = miros plăcut al unor substanțe
Ca să rețină toată fraza: vizualizează în minte o albină care culege nectarul de la o floare.

 

O pagină de format A5 se poate învăţa în maxim 30 de minute. Elevul are de învăţat pentru lucrare maxim 3 pagini de format A5. Maxim 90 de minute îi va lua ca să înveţe cele 3 pagini.

Elevii pot învăţa mai repede pentru şcoală.
Pe parcursul unui an şcolar, elevii au de dat 8 teze şi maxim 68 de lucrări.
Ei au de dat maxim 8 lucrări la matematică. Elevului îi va lua maxim 2 ore ca să ia nota 10 la toate cele 8 lucrări.
Ca să ia nota 10 la toate celelalte lucrări, elevul va trebui să înveţe maxim 102 ore.
Ca să ia nota 10 la teză, el va trebui să înveţe 3-4 ore. Ca să ia nota 10 la toate cele 8 teze, el va trebui să înveţe maxim 32 de ore.
În concluzie, elevul trebuie să învețe maxim 136 de ore ca să ia premiu la şcoală.


În prezent, elevul învaţă în felul următor:

1. Timp de 3 secunde va citi primul rând;
2. Timp de cel puţin 9 secunde va repeta în gând sau cu voce tare primul rând(îl repetă de cel puţin de 3 ori în gând sau cu voce tare);
(1) şi (2) - 3+3x3
3. Timp de 3 secunde va citi cel de al-2 lea rând;
4. Timp de cel puţin 9 secunde va repeta în gând sau cu voce tare cel de al-2 lea rând(îl repetă de cel puţin 3 ori în gând sau cu voce tare);
5. Timp de 18 secunde va repeta în gând sau cu voce tare cele 2 rânduri etc.
(5) - 3x6

O pagină de format A5 are 26 de rânduri.

(1) 3+3x3=12 secunde
(2) 3+3x3+6x3=30 de secunde
(3) 3+3x3+9x3=39 de secunde
(4) 3+3x3+12x3=48 de secunde
(5) 3+3x3+15x3=57 de secunde
(6) 3+3x3+18x3=66 de secunde
(7) 3+3x3+21x3=75 de secunde
(8) 3+3x3+24x3=84 de secunde
(9) 3+3x3+27x3=93 de secunde
(10) 3+3x3+30x3=102 de secunde
(11) 3+3x3+33x3=111 de secunde
(12) 3+3x3+36x3=120 de secunde
(13) 3+3x3+39x3=129 de secunde
(14) 3+3x3+42x3=138 de secunde
(15) 3+3x3+45x3=147 de secunde
(16) 3+3x3+48x3=156 de secunde
(17) 3+3x3+51x3=165 de secunde
(18) 3+3x3+54x3=174 de secunde
(19) 3+3x3+57x3=183 de secunde
(20) 3+3x3+60x3=192 de secunde
(21) 3+3x3+63x3=201 de secunde
(22) 3+3x3+66x3=210 de secunde
(23) 3+3x3+69x3=219 de secunde
(24) 3+3x3+72x3=228 de secunde
(25) 3+3x3+75x3=237 de secunde
(26) 3+3x3+78x3=246 de secunde

Elevului îi ia cel puţin 3462 de secunde (58 de minute) ca să învețe o pagină de format A5.
2 ore şi 53 de minute îi va lua ca să înveţe cele 3 pagini.
Elevul învaţă cel puţin 173 de ore/an pentru ca să ia nota 10 la toate cele 60 de lucrari. (Nu s-au luat în calcul lucrarile de la matematică.)

3. Cea mai ușoară materie este matematica.

E suficient ca elevii să citească 2-3 pagini de format A4 ca să ia nota maximă la lucrare. Cat timp va trebui să citească cele 2-3 pagini de format A4 ca să ia nota maximă la lucrare? 5-15 minute.

Trebuie să citească exerciţiile rezolvate, nu să le rezolve.

Mulţi elevi cred că trebuie să înveţe pentru lucrare făcând exerciţii din peste 100 de pagini de format A4.

Demonstraţie:

 

©2018