Home Strategii pentru a invata mai bine pentru scoala Exemple de informatii pe care le puteau afla elevii la scoala Conceptii despre lume si viata Viata de profesor Asta-i scoala romaneasca Intrebari si raspunsuri legate de scoala Strategii pentru luarea bacalaureatului Strategii ca sa nu se ia bacalaureatul Probleme propuse spre rezolvare

 

 

Viaţa de profesor

 

 

Încă îmi aduc bine aminte de ziua care mi-a schimbat viaţa. În acea zi, un elev mi-a făcut cadou un manual şcolar. Mi-a spus că este din partea întregii clase. Eu nu am înţeles atunci de ce trebuie să citesc un manual şcolar. După ce am ajuns acasă, am deschis manualul. Nu am mai putut lăsa manualul din mână! Am citit în mod continuu timp de 14 ore! Când am mai avut ore cu elevii, le-am spus: sunt profesor!

Acum sunt director de şcoală!

Au venit nişte inspectori şcolari în şcoala în care eu sunt director. Mi s-au părut ca fiind plini de sine şi cam zăpăciţi. Nu m-au salutat, iar când le-am spus că elevii nu au ore acum, că au ore numai dimineaţa, au dat din mână a lehamite.
Unul dintre ei s-a lăudat că şi-a mai făcut o vilă, că a fost la Beirut, că şi-a cumpărat încă o maşină.
La un moment dat, l-am văzut pe unul dintre ei că îşi număra banii! Avea şi bancnote de dolari, şi de euro!
La plecare, m-au ameninţat că vor veni ziua următoare la aceeaşi oră. Eu am încercat să le spun că elevii au ore numai dimineaţa, aşa că ar fi mai bine să vină atunci, dar nu am putut să termin fraza. S-au întors cu spatele şi s-au grăbit să plece din şcoală. Am rămas înmărmurit.

De când sunt director de şcoală nu am văzut niciodată pe vreun inspector şcolar să manifeste vreun interes faţă de problemele elevilor sau să-mi dea vreun sfat.

Toţi inspectorii şcolari au fost sau încă sunt directori de şcoală. Ei au comis numeroase infracţiuni. Ei se aşteaptă ca toţi directorii de şcoli să le dea mită. Toţi directorii le dau bani deoarece ştiu că ei cunosc ce activităţi ilegale fac.
Eu respect legea, aşa că nu dau mită.

Uitaţi aici ''realizările'' fostului director:


Datorită mie, veceurile arată altfel. Ele arată acum ca cele instalate în blocuri. În fiecare lună am instalat un veceu ân şcoală. Eu am dat banii pe veceuri, ciment etc.
Am instalat la chiuvete nişte recipiente cu săpun lichid. Apeşi pe un buton ca să curgă săpunul.
Le-am cumpărat de aici: https://www.dedeman.ro/ro/dozatoare-sapun/c/3400

Am instalat nişte boxe pe coridoarele şcolii şi în afara acesteia. Asta ascultă elevii în fiecare pauză: https://www.youtube.com/watch?v=lCOF9LN_Zxs ; https://www.youtube.com/channel/UCjzHeG1KWoonmf9d5KBvSiw/videos

Am plantat în curtea şcolii 14 pomi fructiferi: cais, prun, măr, gutui, cireş, piersic, păr, smochin, corcoduş, vişin, kaki, mosmon, migdal, nuc.
Peste drum de şcoala în care eu predau se află o şcoală particulară. M-am uitat peste gard. Nu am văzut decât beton pe jos.

Am donat bibliotecii şcolii cărţile mele preferate. Cărţile pe care le-am donat bibliotecii sunt:

1. De ce este România altfel? - Lucian Boia
2. Fizica povestită - Cristian Presură
3. Mică istorie a filosofiei - Nigel Warburton
4. What If? Ce-ar fi dacă? - Randall Munroe
5. Acasă: O istorie a vieţii private - Bill Bryson
6. Zen şi arta reparării motocicletei - Robert M. Pirsig (La această carte am ataşat un bilet cu următorul enunţ: ''A se citi introducerea numai după ce se citeşte toată cartea.'')
7. Să înţelegem benzile desenate(Arta invizibilă) - Scott Mccloud
8. Persepolis - Marjane Satrapi
9. Butoiul lui Arhimede: mic tratat de mitologie a ştiinţei - Sven Ortoli, Nicolas Witkowski
10. Infinitezimal: cum a contribuit la făurirea lumii moderne o teorie matematică periculoasă - Amir Alexander
11. Ikigai: Secrete japoneze pentru o viaţă lungă şi fericită - Hector Garcia, Francesc Miralles
12. Cum am ajuns aici: Şase inovaţii care au făcut lumea modernă - Steven Johnson
13. The tipping point: cum lucruri mici pot provoca schimbări de proporţii - Malcolm Gladwell
14. Secţiunea de aur - Mario Livio
15. Fizica viitorului - Michio Kaku
16. Mari enigme ale istoriei - Pierre Bellemare, Fean-Francois Nahmias

Cea mai mare fericire a elevilor este când soneria anunţă sfârşitul orelor. Aşa este peste tot? Nu. La şcoala particulară de peste drum de şcoala unde eu predau elevii se duc să ia masa atunci când soneria anunţă sfârşitul orelor. Masa o iau în şcoală.

Le-am cerut profesorilor şi profesoarelor să-mi dea lucrările corectate înainte de a le da elevilor. Să vedeţi ce am constatat!
Cea mai mare notă pe care au luat-o elevii dintr-o clasă la lucrările date la geografie a fost de 6. I-am întrebat pe elevii aceia cât timp au avut la dispoziţie să rezolve subiectele de la lucrare. Mi-au spus că au dat lucrare în ultimele 20 de minute din oră.
Cea mai mare notă pe care au luat-o elevii dintr-o clasă la lucrările date la istorie a fost de 8. Am întrebat-o pe profesoara care le-a dat lucrare de ce nu le-a dat o notă mai mare. Mi-a spus, citez: ''Eu dau nota 10 numai eleviilor care participă la olimpiade. Le dau nota 9 elevilor care scriu în lucrare şi lucruri în plus faţă de cele scrise în caiet.''
Citind unele lucrări am constatat că unii elevi scriu tot felul de prostii. Mi-am dat seama că unele profesoare le predau repede lecţia. D-asta elevii scriu alte cuvinte în caiet decât cele pe care le spune profesoara la ore.
Un elev a folosit ghilimele la o lucrare la română. El nu a scris în lucrare de control ce este scris în caiet(unele fraze şi propoziţii le-a început cu formularea: ''După părerea mea''). Le-am spus tuturor elevilor din şcoală să folosească ghilimele în lucrările de control!
Un elev a scris cu literă mică(litera d) primul cuvânt dintr-o frază. Mi-am dat seama de ce a făcut asta. Şi-a modificat stilul de a scrie literele. Până se obişnuieşte va mai face greşeli. Pe parcursul zilei în care am văzut lucrarea am văzut-o pe profesoară în cancelarie, spunând, citez: ''X elev nu ştie regulile de gramatică!''.
Profesoarele obişnuiesc să bârfească şi să-i ocărască pe elevi. D-asta şedinţele cu părinţii ţin atât de mult timp.

Am luat măsuri ca lucrurile să meargă pe un făgaş normal(la toate şedinţele cu părinţii particip şi eu, elevii iau acum note de 10 la lucrările de control, soneria şcolii se acţionează automat(eu am cumpărat și am instalat aparatul ăsta - www.adelaida.ro/timer-digital-programabil-lunar-zile-pcz-523.2-16a.html), le-am dat tuturor elevilor şi elevelor baremul de la probele la Educaţie fizică, la fiecare oră de dirigenţie li se trec elevilor notele în carnetul de note şi li se dă să completeze un chestionar etc.).

 

 

©2020